Efter en hård december måned i 2016 tog Thomas beslutningen om, at han i 2017 ville gøre, hvad han kunne for at få styr på sin gæld. Gælden var vokset sig så stor, at han ikke længere kunne overskue, hvordan han skulle komme af med den. Afdragene på Thomas’ gældsposter var så høje til, at han ikke havde mulighed for at komme foran og få sparet en smule op til for eksempel julegaver. Thomas valgte derfor at kontakte DinGæld, og startede som kunde den 1. januar 2017.  

Først fik Thomas en personlig rådgiver, der startede med at lave et budget til ham. Budgettet kunne vise Thomas, hvor mange penge han reelt havde mulighed for at bruge på at afvikle gælden. Derudover fik Thomas også et realistisk overblik over sin økonomi, så han var sikker på, at han havde penge til alle sine udgiftsposter. Herefter oplyste Thomas sin rådgiver om, hvilke kreditorer han havde og hans rådgiver sørgede for at kontakte dem alle sammen.


Det var desværre lidt værre, end jeg havde forventet, da min rådgiver sendte mig overblikket over kreditorerne, men nu vidste jeg i det mindste, hvad der var at arbejde med.

Thomas, tidligere kunde.


Et hårdt men vigtigt år

Thomas’ rådgiver begyndte at forhandle med hans kreditorer. Alligevel fik Thomas mange rykkerbreve, da kreditorerne stadig kontaktede ham i stedet for hans rådgiver. Det var nogle hårde måneder, men langsomt faldt antallet af rykkere i takt med, at aftalerne faldt på plads. Vi havde ikke aftaler med alle kreditorer med det samme, men der var flere af dem, der godt kunne se fornuften i det allerede i starten af Thomas forløb hos DinGæld.

 

2017 var et hårdt år, men samtidig viste jeg mig selv, at jeg kunne tage hånd om mine gældsproblemer.

Thomas, tidligere kunde.

Thomas er særlig glad for den vejledning, han kunne få i de situationer, han syntes var svære. Og selvom ét af Thomas’ krav endte i fogedretten, blev han klædt godt på af sin rådgiver, så han ikke var nervøs for mødet. Det lykkedes Thomas’ rådgiver at få lavet aftaler med alle ni kreditorer inden udgangen af december 2017. Herefter blev der meget stille fra kreditorerne, fordi aftalerne og afdragene blev overholdt.

- Jeg blev opdateret løbende om, hvad der skete, og det gav mig ro og tryghed.

 

Nem og effektiv afvikling af gælden

I takt med at gælden blev betalt ud, blev der frigivet flere og flere penge til de resterende kreditorer. Når der var penge til det, kontaktede min rådgiver en given kreditor og forhandlede restgælden ned med en engangsbetaling. Det vil sige, at jeg ikke kun sparede penge på renterne, men også på restgælden.


Det var dejligt at se, at antallet af kreditorer faldt samtidig med, at antallet af udbetalte krav blev større.

Thomas, tidligere kunde.


Efter 2 år og 9 måneder kunne Thomas nu kalde sig gældfri. Thomas’ personlige rådgiver sørgede for at lave og overholde alle aftalerne med kreditorerne. Thomas er sikker på, at hjælpen betød, at hans gæld blev afviklet så effektivt som det var muligt.


Skal vi også hjælpe dig med at blive gældfri?
Bestil gratis gældssamtale

Historien er lavet i samarbejde med Thomas og er skrevet ud fra hans egne ord og vendinger.